بازدیدکننده ها دو برابر شده و وسعت غرفه ها ۷۰ درصد رشد داشته است
در این باره حامد ایرانی مدیرعامل شرکت ورساز رویداد پارس که برگزار کننده این نمایشگاه است، در گفتگویی با نقل نیوز، با بیان این که نمایشگاه Ifarm از سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرده، هدف آن را توسعه بازار برای شرکت های داخلی . توسعه صادرات می داند و اضافه می کند: امسال در این نمایشگاه ۲۸۰ غرفه دار در حوزه های شغلی باغبانی، گلخانه، ماشین آلات کشاورزی، سیستم های آبیاری و نهاد ها شرکت کردند.
وی در مورد رشد حجمی و موضوعی این نمایشگاه می گوید: این نمایشگاه نسبت به دوره گذشته حدود ۷۰ درصد رشد در میزان اشغال فضای عمومی نمایشگاه داشته است و علاوه بر آن در زمینه های آبیاری و گلخانه و نیز گلخانه سازی رشد کمی و کیفی بسیاری خوبی داشته است.
ایرانی، با اشاره به این که کشاورزی و صنایع آن تقریبا برای ۵ میلیون نفر اشتغال مستقیم را ایجاد کرده است، می گوید: بدین ترتیب کشاورزی برای تقریبا ۲۰ میلیون نفر درآمدزایی می کند و از این بابت انتظار آن است که کشاورزی بزرگترین نمایشگاه کشور باشد که هنوز تا رسیدن به چنین نقطه ای راه زیادی وجود دارد. وی با بیان این که در نمایشگاه حاضر ۲۸ هزار مترمربع فضای غرفه ای برپا شده و در سالن ها فضای خالی وجود ندارد، ابراز امیدواری می کند که در دوه های بعدی نمایشگاه حوزه های دیگری هم به آن اضافه کنیم و بتوانیم فضاهای دیگر از جمله فضاهای روباز و سالن های جدید را به این نمایشگاه اضافه و نمایشگاهی جامع تر و کامل تر برپا نمائیم.
مجری نمایشگاه Ifarm هم چنین ترکیب شرکت کنندگان در این نمایشگاه را ۴۰ درصد متعلق به شرکت های تهرانی و ۶۰ درصد از میان شرکت های سایر استان های کشور ذکر و اضافه کرد: در تمام کشور اطلاع رسانی کاملی به منظور آگاه سازی مخاطبان صورت گرفته است و برای عزیمت کشاورزان و فعالان استان ها به این نمایشگاه سرویس های رفت و آمد در نظر گرفته شده است.
وی ادامه می دهد: همین تمهیدات باعث شده تا میزان بازدید کننده از نمایشگاه حاضر دو برابر نمایشگاه سال گذشته باشد. با این حال حامد ایرانی اضافه می کند که در این نمایشگاه به کیفیت بازدیدکننده اهمیت داده می شود، نه به کمیت و تعداد بازدیدکننده از نمایشگاه.
وی در این باره اظهار می دارد: مثلا این نمایشگاه برای کسی که می خواهد یک گلخانه کوچک احداث کند مناسب نیست چرا که او می تواند در شهر خودش با استفاده از دانش و امکانات عرضه کنندگان محلی، این گلخانه را احداث کند اما این نمایشگاه برای گلخانه داران بزرگ و یا توزیع کنندگان مفید خواهد بود.
وی گفت، براین اساس جانمایی نمایشگاه شهرآفتاب را مناسب می داند و اضافه می کند: ما نمایشگاه ارزاق عمومی که مخاطب عام دارد برگزار نمی کنیم و به همین دلیل قرار گرفتن نمایشگاه در محلی آرام و دور از تمرکز جمعیت، می تواند حجم قابل توجهی از بازدیدکنندگان غیر متخصص را کاهش دهد و مانع از هدر رفت وقت و منابع غرفه داران گردد.
ایرانی، در پایان این گفتگو تصریح می کند: ما به هیچ عنوان به دنبال تعداد بازدید کننده نیستیم بلکه به دنبال کیفیت و تخصص بازدیدکننده ها هستیم و از این بابت به نظرم موقعیت جغرافیایی نمایشگاه شهرآفتاب یک امتیاز محسوب می شود.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید